Åsa vadå?

Kanske blir ni lite förvirrade. "Åsa vadå...?" undrar ni och tänker att antingen är jag (Åsa) lite dum, eller så är det ni som är det, som inte känner till detta fantastiska ord. Men var inte ledsna, jag har inte kunnat det så länge. Nu ska jag lära er. Googla det! Nej, jag skojar. Nej, men googla det! För jag ska bara berätta ungefär. Alla vet vad dissa är. Assa är ungefär motsatsen. Och själv är jag väldigt dissig, tycker jag själv. Det mår jag inte bra av. Naturligtvis får man gnälla! Men det kan bli lite mycket ibland, och nu pratar jag om mig själv. Samtidigt finns det så mycket fina trevliga rara ögonblick (kanske inte alltid det förväntade) som gör mig glad. Så jag tänkte att varför inte försöka spara på dessa! Så nu är det dags, Åsa assar!

Åsa assar: Kvinnor som pratar med saker!
Jag träffade på en mycket arg kvinna (cirka 50 år) i veckan. Hon stod inne på en toalett (med öppen dörr) och sa "MEN FÖR I HELVETE", hon lät otroligt arg. Jag kände igen mig. Jag brukar också skälla på saker. Till exempel skåpsdörrar som jag råkar gå in i. "Kunde du inte stängt dig?" väser jag. Dissigt, kan tyckas. Men nejdå, jag assar! Och det är fint att känna gemenskap. Det är fint att prata med saker! Och varför var kvinnan på toaletten arg? undrar ni nu. Det är självklart; hon behövde snyta sig men fick inte loss änden på den nya toalettrullen. Otroligt frustrerande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0