Åsa assar: Julafton 2012

Lite mer aktuellt; Julafton. Så här var min.
 
Det började väl lite så där. Min egen mor försökte strypa mig och klagade sen på min sång.
Jag tröstade mig med att fixa VÄRLDENS SÖTASTE julnaglar.
 
Jag och min syster var julfina. (Och ja, vi är egentligen lika långa. Men mina 25 kronors Röda Korset-skor (fyndade av syster till mig -mina fötter är trots allt lite mindre än hennes) gör mig lite längre än vad hennes egenstickade jultofflor gjorde henne.)
 
Mamma hade byggt en egen mistel. Men inte hjälpte det.
 
Lillebror fick sitta i mitt knä. Det kändes knappt.
 
Sen var det mat, och jag åt lagom mycket och blev lagom mätt (dagens tips!). Och sen kom Tomtan!
 
Äkta blondin?
 
Sen blev Tomtan varm och trött, så hon fick hjälpt av nissan Filippa.
 
Elin fotograferade älgar med sitt nya macro.
 
Och jag bländade min moster med låneblixt (se speglingen).
 
Julklappar fick jag också, men lite mer om det imorgon (eller om två veckor, vem vet).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0