Lucka 24

 
Jaha, då var det dags för denna extraordinära, spektakulära sista lucka! Jag känner pressen.
Jag tänkte bjuda på några julbilder från 2010 och 2011.
 
Vi börjar med lite våld från 2010.
 
Mamma hade alltså bakat och frågade nöjt: "Ser du vad det är för något?"
Och ja, det gjorde jag ju. Fast det var ett ljus ...

 
Det var storm 2010 och jag och mina syskon kom inte hem till Brösarp förrän på julafton, då pappa hämtade oss eftersom bussarna var inställda (och Elin hade inte köpt sin bil än). Nästan framme i Brösarp såg vi dessa plogbilar mötas, och Isak fångade en hälsning med min kamera.
 
Filippa tyckte att Elof redan hade allt.
 
Elin fick en snel hest och besteg sen ett berg.
 
Och på kvällen bestegs det av lite småfolk.
 
 
Förra året fick jag ett svårslaget julkort av Dalarnas finest, Petra.
 
Julafton firades hos moster med familj.
Och jag upptäckte likheten mellan min mamma och min kusin Filippa (hon som tidigare var lik mig).
 
Tomten kom, och skrämde katten.
 
Och en annan katt önskade oss en god jul.
 
Sen ville alla fotograferas med tomten.
 
Och alla fick förstås det de önskade; vissa fick stenar (som hämnd för julklappen ovan förra året) och andra fick torsk.

Jag hoppas att ni får en riktigt fin jul!
Tack för att ni öppnat mina luckor.
 

Kommentarer
Postat av: Isak

Så kom det lite vinterbilder också. Fin julkalender, blir väl en nästa år också?

Svar: Tack! Risken finns att jag redan gått igenom alla bilder till nästa år, och lagt upp lite här efter hand, så att det inte finns så mycket mer att visa. Men jag kommer säkert försöka :)
Åsa

2012-12-24 @ 10:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0