Åsa assar: Lisa Bjärbo

Nu är det juli och tiden går så himla fort. Det var maj nyss, minns knappt att det var juni, men jag tittar på mina foton och ser att jag hunnit med en hel del. Skulle vara fint om man kunde stanna tiden tycker jag. Hur som helst, det kommer bli höst förr eller senare (men vad är grejen med reklam för höstkläder NU?), vad vi än tycker om det. I september är det alltid bokfestival här i Kristianstad, och då blir en massa författare hitbjudna, och det brukar alltid komma någon som lockar mig att gå och lyssna. Jag blev mycket glad när jag igår bläddrade i Kristianstadsbladet och såg att Lisa Bjärbo kommer hit. Hon har bland annat skrivit två ungdomsböcker, som jag känner att jag verkligen vill läsa (för att de ska vara bra, och jag behöver inspiration, mina författarambitioner försvinner inte i första taget). Dessutom har hon en blogg som heter Onekligen och det är en av mina favoritbloggar, så yay för saker att se framemot! HÄR går det att läsa om några av de andra författarna som dyker upp, Och just det, även Liv Strömquist kommer! Hurra!
 
 
[Här hade jag förstås tänkt infoga en bild på Lisa Bjärbo, men då jag aldrig har träffat henne så har jag inte fotograferat henne. Det är ju himla simpelt att ladda upp en bild från nätet, men då måste man fråga och leta upp vem som tagit bilden och jadda jadda jadda, annars begår man en brott (och det kan jag förstå), och det vill jag ju inte göra. Nästa gång ska jag rita av den jag bloggar om!]
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0