Åsa assar: drömmar

Jag drömmer alltid så lustigt, fast det känns förstås helt naturligt när jag ligger där och sover.
 
Inatt drömde jag att jag åkte buss och att jag reste på strutsbiljett. Satte mig sen ner för att skicka ett sms till min vän Ola om det, vilket är helt naturligt eftersom vi brukar ha ganska så bussrelaterade sms-konversationer. Sen blev det lite meta när jag väl skickade ett sms till honom i vaket tillstånd och berättade vad jag drömt. Fick en utmärkt förklaring på vad strutsbiljett är; man får åka hela rundan Osby-Lönsboda-Osby och sitta framme vid chauffören. Dessutom berättigar strutsbiljetten till 10% rabatt i samband med lunch på Helgas kök i Lönsboda. Nu blir jag så snurrigt så jag knappt vet vad som är sant.
 
Hur som helst, jag ska se om jag ibland kan komma ihåg att skriva ner snurriga drömmar här. Så jag skapar en drömkatergori.
 
En gång drömde jag att jag var en gravid Laleh som mådde illa och gick på kryckor in i en handelsträdgård. Och vilken kändis var det nu jag fotograferade i duschen?

Kommentarer
Postat av: Petra

UNDERBART! Har jag berättat om när jag drömde att jag hade adopterat en blå japansk bebis vid namn Yoshi med lungemfysem? Han kunde prata och hade ett stort plåster på bröstet. När jag vaknade ville jag adoptera.

Svar: Osäker på om du berättat detta! :D Pratade han japanska? Ska vi tolka denna dröm eller ska vi helt enkelt låta den vara?
Åsa

2012-10-24 @ 22:37:48
URL: http://petrafotarkatter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0