Åsa assar: Rotfrukter

Ibland tycker att jag förtjänar att unna mig lite snabb matlagning. Typ pommes att värma eller beställa pizza. Det är en ganska konstig tanke, det finns så mycket som är godare som ändå är snabbare att fixa. Fast det händer väldigt sällan ändå att det blir just pizza eller pommes, för varje gång jag ätit det så minns jag att, ja, det sparar kanske lite tid, men det är inte särskilt gott.
 
Det var inte så längesen jag gjorde misstaget att köpa fryst pommes. Och nej, inte gott denna gång heller. I helgen gjorde jag istället något mycket godare. Skalade och delade poatis, kålrot och morot. På med olivolja, timjan och lite salt. In i ugnen, och när det började bli klart så la jag in lax ovanpå. Otroligt lätt och mycket godare och nyttigare än så mycket annat. Dessutom säger miljön tack så mycket.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0