Åsa assar: Hösten

Anledningen till att jag inte är jätteförtjust i hösten är att jag tycker riktigt illa om vintern. Det gör lite ont i mig när jag tänker på mörker, kyla, halka och sjukdomar. Fast just hösten tycker jag egentligen om. Och anledningen till att jag tycker allra bäst om våren, är väl kanske delvis för att den kommer efter den hemska vintern.
 
Idag är det den tio september, men inte höst. Grått, men varmt, alldeles för varmt. Det hade varit skönt om det var under juni, juli, augusti, men nu är det inte det. Nu är det bara jobbigt. Kanske hade jag uppskattat det om jag var pigg idag, vem vet. Men hur som helst, just precis denna dag var det alldeles för varmt för mig, jag fick huvudvärk och jag kände geee miiiiig hööööst. Alltså, en sån där skön höst, lagom kall, men frisk luft. Så blir det nog snart, jag tittade ut och såg att det var på väg i trädet här utanför. Ett enda gult löv i hela trädet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0