Åsa om tid, klantighet och plats i syskonskaran

Lyckades jag precis blogga, markera inlägget och trycka på delete, av misstag? Ja, det gjorde jag! JAG DISSAR DIG ÅSA, HÖR DU DET!
 
Då skriver jag väl om det igen. Eftersom det var så himla viktigt. Varsågod, bonusdissning.
 

 
Skrattar bäst som skrattar sist. Han var snäll i tisdags, Björn. Men nu har han satt ner ramen. För medan jag bloggade om Björn och tid igår, så gick just tiden, och plötsligt var jag i säng en timme försent. Jag försökte slingra mig ur straffet. Men Björn satte ner ramen, klorna ner i golvet. Det råder Björntystnad. Det är tråkigt. Men kanske är det största straffet ändå den trötthet (och klantighet, uppenbarligen) som så naturligt uppstått.
 
Jag skulle behöva en tidsguide nu. Och stora mängder energi. Jag har mindre än fyra timmar på mig, och jag vill/måste göra följande:
  • Diska
  • Laga och äta mat
  • Kanske diska igen
  • Blogga
  • Annat internetgrejs
  • Duscha
  • Göra världens lättaste godis/kakor
  • Lägga mig i tid
Det är nog det näst sista som känns jobbigast. Jag fyller ju år imorgon (det var då ett himla tjat!) och jag och min syster (som fyllde år på påskafton, vilket jag inte har bloggat om än. STRESSEN) ska ha ett litet släktkalas hos mina föräldrar imorgon. I egenskap av äldstasyskon har min syster med en himla fart bakat en massa kakor och lagt in i frysen. Det är även hon som tänkt ut maten. Jag är ganska bra på att planera och organisera, men inte när det kommer till mat och kalas. Jag som mellanbarn (skyller jag på) har väldigt lätt för att bara låta min syster göra allt. Jag känner att det går mycket smidigare om jag håller mig undan. Det faller mig ganska naturligt faktiskt att sätta mig på en stol och kolla Facebook istället. Jag lugnar mitt dåliga samvete med att jag tänker städa lite i huset. Och så kan jag ju alltid välja servetter när jag och syster ska handla på Maxi innan vi åker söderut imorgon.

Kommentarer
Postat av: Syster

HAHAHA!

Svar: :D
Åsa

2013-04-05 @ 19:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0