Åsa assar: Att hälsa på sin bror

Förra söndagen hoppade jag in i systers bil och så åkte vi till Lund för att hälsa på lillebror.
 
I Lund finns det tydligen hästar. Och som bonus; hästbajs.
 
Elin och jag var inte helt med på var vi befann oss någonstans, så när bilen var parkerad ringde vi efter Isak som kom och hämtade. Om någon undrar vad Isak gör i Lund så pluggar han naturligtvis, något jättesvårt och det gör lite lite ont i min hjärna bara jag tänker på det.
 
De lekande barnen vandrade iväg.
 
Det pratades kameror. Fyra stycken lådkameror befann sig denna dag i Isaks lägenhet.
 
Jag pratade inte kameror dock, jag fotograferade istället. Till exempel konsten på väggarna, en teckning på Isak och tavlor av mormor.
 
Isaks toalett har lösenord. Det känns tryggt på något sätt.
 
Precis när Isak tog den här bilden sa jag "jag har en Hello Kitty".
 
Vi gick ut och gick. Kommer ni ihåg när det här huset var med i tidningar? Ett pyttelitet studentboende. Det bor en tjej därinne. Jag tror jag hade kunnat bo så, om det inte hade legat så öppet. Inte så kul att sitta där och läsa när folk passerar hela tiden. Dock hade det varit lite roligt att ligga där på plattorna och känna sig som en jätte i den pyttelilla trädgården med det pyttelilla staketet.
 
Vi klättrade uppåt.
 
Upp till två tjurar och en kikare.
 
Det var en blåsig men fin dag, och utsikten var bra där uppe.
 
Där borta är Turning Torso och Öresundsbron, ser ni?
 
Rolf och Börje.
 
När vi vände på våra huvuden låg landet där.
 
Vi gick ner till det.
 
Och så hade vi picknick.
 
Jag tog den här bilden för jag tyckte att Isak var lik pappa i den här vinkeln. Isak själv tyckte att han var lik Putin. Eller om det var Stalin.
 
Sen fortsatte vi gå. U mad?
 
En solros, och så Rolf och Börje där på backen.
 
La Strada, som har varit ett vandrarhem. Konstigt område med nedlagda saker och så en massa parkeringshus.
 
Det här var roligt tyckte jag.
 
Vädret var lite så här.
 
Och klottret var lite så här.
 
Sen kom vi hem till Isak igen. Jag tycker det känns skönt att han kan försvara sig.
 
Toalettläsning. Jag gillar mu.
 
Min syster har vett så hon hade med present till bror. Och... min bror har inga bokstäver på sitt tangentbord. Eftersom han helt enkelt inte använder sig av qwerty. Han använder... något annat.
 
Vissa har gästbok, Isak har gästörngott. Jag utsmyckade det med en tjur. Elin gjorde en snygg lådkamera, men den blev suddig på bild.
 
Sen sa Elin och jag hejdå till lillebror och körde hem till Kristianstad igen.

Kommentarer
Postat av: Isak

Ledsen att skriva en tråkig kommentar men jag vill påpeka att en lådkamera är en väldigt enkel kameratyp, typ bara en låda med en lins längst fram. Rolleisarna och liknande kallas TLR:er, Twin Lens Reflex, och är mycket mer avancerade. (Din Nikon är en SLR, Single Lens Reflex.)

http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A5dkamera

För övrigt, har du helt lagt ner Bilddagboken?

Svar: Jaha, vad var vitsen med din kommentar? Att håna min lådkamera? :P Filmen är nu för övrigt framkallad!
Nja, lagt ner och lagt ner... Jag har inte en chans att hinna med den. Funderar på att skita i att sammanfatta på facebook också...
Åsa

2013-09-01 @ 23:37:07
Postat av: Isak

Vitsen var att påpeka att varken du eller nån annan av oss har nån lådkamera ;) vad kul, hur blev bilderna?

Svar: Jaha! Jag kallar den så bara,,, Bilderna ser ut att ha blivit iaf! Tre tomma dock, en tydligt suddig. Och så lite ljusläckage men bara i kanten. Pappa trodde att rullen ev inte blev helt tät efter att den tagits ut. Alltså att jag slickade igen den lite dåligt.
Åsa

2013-09-02 @ 21:37:47
Postat av: Isak

Gott det! Någon av dem som har artistisk merit? ;) Ja, ljusläckaget kom när du tog ut filmen, du höll den inte hårt rullad.

Svar: Nja... Men de jag tog på er i trädgården såg fina ut :) Skulle vara kul att göra en bild av en av dem.
Åsa

2013-09-03 @ 14:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0