Åsa assar: Den här dagen

Jag är en såndär människa som sällan är riktigt nöjd. Det kan alltid bli lite bättre. Särskilt de dagar då jag inte gör någonting, fast jag egentligen vill. Jag måste göra något, annars är dagen hyfsat misslyckad. Hårt? Kanske det. Men till saken hör (kanske) att jag är väldigt trög på att komma igång och göra saker. Tror jag. Eller så har jag bara höga krav.
 
Hur som helst, just nu är jag ganska nöjd. Och slut. Jag lyckades ta mig upp redan klockan nio och har sedan dess städat en väldig massa (även köksskåpen, woop!), har även tvättat och en del annat. Sedan efter någon timme tog jag en paus i värsta husmoderliga stilen, och tränade lite. Jajamän! Jag sökte på "Jillian Michaels' 30 Day Shred" på YouTube (efter mycket gammalt tips i en blogg) och så körde jag igång nivå ett. Det här fixar jag lätt, tänkte jag. Och jag fixade det, men det var ju hemskt vad klen jag är. Svettigt och dant blev det. Men hur som helst, jättebra grej! Och liksom, om jag fixar att göra övningarna här i min ytterst trånga lägenhet så kan man göra det nästan var som helst. Tips tips!
 
Sen hittade jag på lite god mat, som kommer räcka två gånger till.
 
Och bara en sån sak att jag just spärrade min mobil hos NIX (det har man inte kunnat förut, men nu kan man). Om man ska spärra en mobil så är numret: 077 228 00 00. (NIX är alltså ett register där man kan spärra sitt telefonnummer för att slippa telefonförsäljare.)
 
Nu ska jag äta igen och sen ska jag på bio och se Håkan-filmen (Känn ingen sorg). Nu har jag gjort misstaget att assa en film i förväg förut, men jag har en känsla av att detta inte kan bli fel. Kommer bli lysande.
 
Jag har haft min iPod på random hela dagen, och (förutom en del envis julmusik så har) en massa fint (har) dykt upp. Låten nedan dök upp två gånger, och har därmed utnämnt sig till dagens låt i Åsa-land. (Videon i sig har inte utnämnts till någonting alls.)
 
 
P.s. Det är endorfiner som har författat detta inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0