Åsa assar: Min nya dator

HEJ.
 
Jag är tillbaka. Har ni saknat mig?
 
Jag har ägnat veckan åt att jobba, sova och om och om igen trycka på startknappen på min dator. Det hjälpte inte. Igår lämnade jag datorn till pappa, som är duktig på datorer. Han tog hem den, och kollade och skruvade. Och så kom han fram till att han skulle ge mig en ny dator (ja, han är tydligen gjord av pengar. När han är pensionär och jag en rik medicinsk sekreterare, så ska jag betala tillbaks på ett eller annat sätt). Den andra går nog att laga, men det kommer ta lite tid och tusenlappar. Och jag börjar skolan imorgon.
 
Så pappa och familjens andra datorkunniga, det vill säga min bror (jag vet, det är mycket könsklyschigt), pratade igenom saken etc etc igår. Sen ringde jag min syster och frågade med min mildaste röst om hon ville köra mig till Elgiganten. Det ville hon. Vi letade efter de tre datorerna som pappa kommit fram till, och Isak hade godkänt. Och så hittade vi en av dem, och köpte således den.
 
Om någon undrar så är det en Acer. Jag gillar den. Den är tyst. Den är sval. Batteriet håller i några timmar. Den är alltså en massa bra saker som min förra inte var. DOCK har denna Windows 8. Jag är skeptisk. Känns som det består av två delar och att dessa två delar inte kommunicerar. Och det lyssnar inte på mig heller. Men jag ska nog lära mig. Tycker dessutom att alla bilder blir mycket fulare i den här datorn. Hoppas jag har fel.
 
Så, nu tror ni alltså att jag ska assa en massa igen. Joo... det ska jag förstås (fast skolan börjar som sagt imorgon), men jag hade redan hunnit överföra en massa bilder till förra datorn. De lever och mår bra, det var inget fel på hårddisken, så pappa har sparat allt på min externa lilla hårddisk. Men den finns hos honom nu, så därför har jag bara de senaste bilderna här, de som jag inte hade fört över än. Så det får bli lite hit och dit. Men håll ut, snart är allt som vanligt igen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Björn

Ja! Assa loss sen när du har tid :) Provar gärna datorn någon gång, vill förstå hur det där Windows 8 fungerar.

Svar: Du är välkommen att testa! Jag är lite yr nu, för jag tycker inte det är helt logiskt. Fast sen kommer jag fatta allt, och då ska jag lära dig. ELLER tvärtom. Just nu fattar jag inte hur jag ska komma åt min bank :S
Åsa

2013-08-18 @ 16:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0