Lucka 24

Julen 2006 var det hängslen som gällde.
 
Jul 2007 och allt var som vanligt; Elin stod vid spisen och jag stod bredvid.
 
År 2008 undrade jag om det verkligen var rättvist.
 
År 2009 var det snö på julafton.
 
Och tomthen var extra snygg.
 
Strax efter jul 2009 var det inspektion av Elins gran. Jag hittade det här pyntet som hon gjort.
Jag rimmade så här om det i hennes gästbok:
Din soffa är skön
och ganska grön
Men var det i granen faktiskt ett kön?
(Hon påstår att det är en ängel.)
 
Julen 2010 var det så mycket snö och blåst att bussarna fick ställas in och pappa fick köra och hämta sina tre
små kalvar (eftersom min syster ännu inte köpt sin bil).
 
Julen 2011 hade jag klippt av mig håret. I bakgrunden gör sig två tomtar redo att hälsa på grannarna.
 
Förra året var det snö i december. Vi glömmer fort.
 
Jag gjorde egna julkort till vissa.
 
Och jag hade en inneboende.
 
Annars var det lite så här.
 
Och så här.
 
Och så här!
 
Hur det kommer se ut i dag kommer jag kanske visa så småningom.
Hoppas ni får en skön, lugn, fin och god jul!
Tack för att ni öppnat mina luckor.

Kommentarer
Postat av: Isak

Gött med lite julbilder! Och jag vill minnas att det var jag som tog bilden på traktormötet?

Svar: Absolut! Jag hade gett dig kameran för du satt framme och jag ville få en bättre bild på all snön, så lyckades du fånga traktormöte med vinkning :)
Åsa

2013-12-24 @ 13:05:54
Postat av: Anonym

Du ser så skönt tillplattad ut med lillebror i knät! <3

Svar: Haha, din skumma tomte! Jo, jag vill minnas att jag kände mig lite tillplattad men spelade oberörd. Det lilla livet (min bror) väger dock 20 kg mindre nu, så vi borde förstås testat igen.
Åsa

2013-12-30 @ 20:42:40
Postat av: Petra

jag skrev kommentaren ovan.
mvh skum tomte.

2013-12-30 @ 20:43:14
Postat av: Anonym

Hihi, såg nu; TomtHen. SMART.

2014-01-01 @ 16:31:51
Postat av: Petra

Skum Tomte igen.

2014-01-01 @ 16:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0