Åsa assar: En fredag

En kvällsmänniskas motto, som stämde lite extra bra den fredag som jag ska berätta om nu.
 
Det tog en himla tid innan jag lyckades lämna lägenheten. Jag tänker ofta att jag ska göra saker tidigt, så blir det istället sent. Välkommen till min värld. Men till sist i alla fall, en promenad. En alldeles för varm sådan och kanske var det därför jag först mådde illa. Dessa pilar såg jag överallt, och insåg till sist att två timmar senare skulle Startskottet gå precis där jag gick.
 
När jag fått lite skugga och illamående släppt, tittade jag mot teatern på lite håll och njöt av att vara där på en stig som få tycks gå på. För övrigt; dagens bilder är tagna med min ixus. Därmed är detta en spionkamerapromenad.
 
Inte en kotte mötte jag, förrän två cyklister, som öppnade upp grindarna som ska hindra trafik, dök upp i sällskap av en polis på motorcykel (inför tävlingen). Jag förstod inte riktigt syftet med polisen, men en misstänksam blick bjöd han i alla fall mig på.
 
Gott om plats, även för kor, om det nu skulle ha funnits några sådana där.
 
Helge å låg blank och fin.
 
En ganska fin vy, men strax till höger utanför bild står en man och kissar. Jag skakade på huvudet och gjorde ett lite missnöjt ljud med tungan. Kanske menade jag "det var en liten!", eller så menade jag "hört talas om toalett?"
 
På andra sidan tunneln.
 
Som vanligt en stund vid Hammarsjön. Jag kände mig harmonsik och försökte fånga det på bild. Och se bara, den harmoniska rynkan i pannan och de spända läpparna. För att inte tala om flugan i luggen.
 
Jag handlade lite mat på Maxi och tydligen liten godis också. Vet inte varför. Kanske för att matcha ringblommorna plockade i Brösarpsträdgården.
 
När jag kommit hem gick jag snart ut igen för att titta lite på löparna i Startskottet. De kämpade på bra alla. Vissa så himla snabba, vissa inte alls snabba. Mest imponerande var kanske de ändå, som hade ställt upp trots allt. Sen tog jag naturligtivs trappan, det gör jag alltid. Uppenbarligen.
 
Jag åt sen god mat och tittade på Morden i Midsomer. Men här kom bakslag nummer ett: Äcklig isig glass trots helt nyöppnad.
 
Tätt följt av bakslag nummer två. Jag tittade via hdmi-kabel mellan dator och tv (jag har fortfarande ingen fungerande digitalbox -nytt försök imorgon), och då ska min dator alltid låta så himla mycket. Så jag försökte bygga en ljuddämpare. Det blev bara varmare och mer högljutt.
 
Jag återfick dock harmonin (inklusive rynkan, minus flugan) med hjälp av lite godis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0