Åsa assar: En söndag, del 2

Jag funderar lite på det där jag skrev i början av min semester, att jag skulle blogga ikapp. Det är torsdag idag va? Och nu ska jag fortsätta berätta om min söndag. Nej, jag vet, jag behöver inte berätta allt. Jag behöver inte assa allt. Jag skulle kunna spola framåt och berätta om min dag på stranden med Anna idag (och dissa att jag har förstört min spionkamera, förbannande sand). Men det gör jag inte. För då blir vi så ledsna hela bunten. Men jag ger inte upp, jag ska vara ikapp innan semestern är slut. Men nu ska jag fortsätta berätta om söndagen, och samtidigt lyssnar jag på min favorit Tareq Taylors sommarprat.
 
Mamma och jag tog en promenad. Det var inte meningen, men vi råkade hitta blåbär. Olika sorters.
 
Tur mamma hade något med att plocka i.
 
Plocka, plocka.
 
Bzzzz.
 
Vi hittade även en ensam kantarell.
 
Både lila och död.
 
Sen på kvällen visade Isak diabilder. Det här är jag för något år sedan, när jag visar upp mina barndomstalanger vid vår gamla skola.
 
Okej, ingen röd tråd, men kolla vår söta bifftomat!
 
Sen skulle jag kolla om det var får eller hästar på backarna och var tvungen att säga; "pappa kan du hålla kikaren, jag orkar inte." Sen skakade kikaren också pga dagens skrattanfall.
 
Sen var det dags! Hello Kitty-memory!
 
Vi vann varsin gång, sen tyckte min chaufför (här på min högra sida) att det var dags att köra hem. (Och ja, jag är inte så läcker här. Har en massa bilder där jag blinkar också, så här glor jag istället för att klara blixten. Mycket blixt- och bollrädd.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0