Åsa assar: Marknaden och utklädningskläderna

Elin och jag följde pilen.
 
Och kom fram till en klen marknad i Degeberga.
 
Det fanns fina mössor.
 
Och katten Smurfen (från Kattkommando syd) som man fick klappa för en krona. Men jag lät bli pga lite lite dum i huvudet?
 
Elin köpte godis. Sen gick vi ett varv till för det kändes lite snopet att ge upp så fort, men nej, jag hittade inget andra varvet heller (min ekonomi säger tack så mycket). Så vi gick mot bilen igen, och mot slutet av stånden fick vi ett "hallå tjejer!" (eller liknande) av en skärpsäljande man, som hälsat likadant när vi kom. Och denna andra gång var det ju faktiskt lite kul. Första gången tyckte jag det var cirka så här kul: :(  Pga lite lite... knäpp?
 
(Det är inte en riktig diss om det är sant?)
 
Så vi gav alltså upp, och körde mot Brösarp istället.
 
Och titta vad vi hittade där! Eller, mamma hade hittat en massa fina kläder bland våra gamla utklädningskläder. Kläder mamma hade när hon var lite (eller mycket?) yngre än vad vi är nu. När vi klädde ut oss i dessa var de ganska roliga, nu var de mycket fina. Fast ärligt talat, de var mest fina på Elin. Jag såg överraskande obra ut i dessa fina klänningar. För sött för en hårding som jag, kan man tro.
 
Titta så fin hon blev i den här. Det blev INTE jag. (Fötter? Vadå fötter?)
 
Men till sist hittade jag något som klädde mig! En clowndräkt som mormor sytt till oss.
 
Fast okej, jag var fin i den här också. (Är glad att jag var fin i den finaste klänningen!)
 
Jag vet inte om mormor och morfar blev alldeles till sig så fina vi blev, för de trillade nämligen omkull båda två. Mormors bild la sig ner, och morfars trillade ända ner till golvet. (Och det fanns inget i närheten som kunde ha vält dem.) Mormors mor Anna stod däremot orörlig vid sidan om. Hon brydde sig inte.
 
Här är (nästan) alla klänningarna. Fina va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0