Åsa assar: En fredag och en lördag

Helgen inleddes med att Anna frågade om jag ville se Let's dance-finalen med henne. Ingen av oss har glott intensivt på det, men final + sällskap lät alldeles utmärkt. Vi drack finteet som jag fått av Anna, och så höll vi hand när vinnaren skulle presenteras. SPÄNNINGEN. Eller så. Och jag bjöd Anna på det hon tyckte var det bästa citatet på länge.
 
Lördagen började ungefär med att konstatera att mina naturligt gula tänder blivit vitare. Jag brukar undvika att visa tänderna, därför ser det lite ut som jag morrar här. Men njut ändå av bilden, ty ni kommer inte se de tänderna så vita igen.
 
 
Det var den här tandkrämen som faktiskt funkade, fast nu är den slut och mina tänder är genast gulare igen. (Och man får bara använda den några gånger om året.)
 
Sen begav jag mig ut på stan med min syster. Vädret var fint tills vi gick ut, då blev det ösregn och vi var inte lämpligt klädda. Men inne hos Nettan på Boutique Organique var det regntätt. Känns jättekul att någon jag känner har en butik, en som dessutom är vettig och fin. Nettan med sambo tog över butiken denna lördag. Jag köpte tvål, och fick en goodie bag med de tre saker som ligger längst bak (sheasmör, syrentvål (syren, bästa doften, men här har det nästan blommat över) och badsalt (som jag skänker till min syster)). Hur bra som helst!
 
Sen avslutade jag dagen på bästa sätt hemma hos Anna. Limetvålen fick hon av mig, kändes som fjäsk eftersom jag var en timme sen och hon därför lite irriterad på mig innan jag dök upp. Fast jag hade tänkt ge den även om jag var i tid. Sen följde jag med henne till tvättstugan mitt i natten innan jag cyklade hem. Och jag konstaterade att "jag ska aldrig flytta", då min tvättstuga är granne med mig. Medan Annas ligger några husnummer bort. Vem vet vad som lurar där i källaren om natten. Det enda som lurade på mig på vägen hem var en fet igelkott.

Kommentarer
Postat av: Petra

"Några tusendelar Deeeeniviiiit..."

Svar: Ja :D
Åsa

2013-06-03 @ 20:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0