Åsa assar: Midsommarafton och en midsommardagspromenad

Jag bjuder på några bilder från midsommmarafton, fast jag inte har några bilder på midsommarstänger, lustiga grodor, blommor under kuddar och annat som visst ska höra till. (Tyvärr ej heller någon bild på mitt bärnstensarmband.) Jag firade midsommarafton med mina föräldrar i deras uterum, det gick alldeles utmärkt även i år (fast om jag inte minns fel, så var det nog bara jag och min syster i fjor). Något år ska jag dock ha värsta fina midsommarfesten, redan vid påsk kommer jag skicka inbjudningarna. Och då kommer ni undra varför ni aldrig bjöd mig! Fast om ni väntar er sprit sprit massor av sprit så blir ni kanske en gnutta besvikna. (Mina föräldrar kommer också vara välkomna.) (Obs ska bara bli rik och berömd först, kanske.)
 
Det här är midsomrigt.
 
Självplock.
 
Två små bitar, så ska det se ut. (Vi åt mat också och det var mycket gott, blev dock inte så snyggt på bild.)
 
Nästa dag, midsommardagen, tog vi en promenad.
 
Här får man eventuellt inte köra.
 
Jag försökte tänka på skärpedjup. Fast det blev nog mest suddigt.
 
Backarna var i vanlig ordning vackra.
 
Precis som detta inte så levande träd.
 
Vissa är starkare än andra.
 
Nu gick vi visserligen inte till Maglehem, men skulle åt det hållet senare (men det får jag visa just senare).
 
Precis så där vit var himlen faktiskt denna gång.
 
Ja, jag fick lite slut på ord. Men jag antar att ni tittade och njöt ändå.
 
Bä?
 
Bevattningsanläggning.
 
Det finns insekter med udda intressen.
 
Sist jag la upp det här motivet var det snö. Och ja, sen var promenaden i stort sett slut. Men inte midsommaren, så det kommer mer nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Isak

Nu har du fått in det där med skärpedjup! Det mesta ska bli suddigt. Särskilt den första är perfekt, mycket mer spännande så här än om bakgrunden varit skarp.

Svar: Tack! Ska fortsätta försöka :) Ger upp ibland och ändrar till P, MEN MEN. Tog en bild på Anna idag med lådkameran, kom på sen att jag glömt den lilla detaljen skärpan. Den tar jag nästa gång!
Åsa

2013-06-24 @ 21:01:28
Postat av: Isak

Det är det som är så bra, när man måste tänka på allt funderar man automatiskt igenom alla steg och lär sig dem fort. När kameran är manuell blir hjärnan automatisk, och tvärtom; man kan aldrig riktigt få båda. Och misstag kommer du säkert göra många, men dem lär man sig av.

2013-06-25 @ 01:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0