Åsa assar: Operatraditionen

Min mor och jag blev avsläppta vid vägen och tog sedan den traditionella midsommardagspromenaden mot Drakamöllan.
 
Framme!
 
Och så var vi på plats i backen för att titta på operan Kärleksdrycken.
 
De hade förlagt den i Vitaby på 60-talet. Det är Vitabys lanthandel som syns i bakgrunden. Hon som äger lanthandeln idag var i publiken, det är för övrigt hon som är Nethifas upphittare.
 
Det fotograferades och filmades hit och dit.
 
Det enda negativa (förutom att vi kom på att vi glömt biljetterna när vi sprungit till bussen, och därför fick låta pappa köra oss) var att två tjejer satt i närheten och pratade heeeeeela tiden. Jag och min mor skickade iväg några sura blickar (värre än den på bilden), men de tittade bara oförstående på oss, och fortsatte sedan sitt samtal.
 
Sen blev det paus och vi flyttade på oss en bit, hjälpte bara en gnutta. För övrigt; zombieögon!
 
Det här åt vi, operalådan. Mycket gott!
 
Jag drack förstås kärleksdryck. Drakamöllan var tvungna att köpa 2500 ex av Kiviks musteri, annars hade de inte producerat dem. Sött och gott.
 
Kaka ingick också. När jag började på denna hade förstås övriga publiken ätit upp för längesen. Jag blev klar med kakan några minuter innan operan var slut. Men det gör inte så mycket, jag blev i alla fall mätt.
 
Sen tog vi oss en titt på en mycket stor böna.
 
Och sen tog vi den fina promenanden ut till vägen igen, till en väntande far. (Egentligen ska det vara hästar på bilden också, ni kan ju försöka föreställa er det. Eller enhörningar.)

Kommentarer
Postat av: Petra

Men ååh vad det är vackert. Jag blir så sugen på att åka ner! Om jag var rik som ett troll så skulle jag åka på direkten. <3
Och du är en förjäkla skillad fotograf, finis!

Svar: Ja, bli ett troll! Ett rikt sånt, och kom hit (dit)! Och tack!
Åsa

2013-06-25 @ 23:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0