Åsa assar: En katt med husse och en promenad

Jag la ju nyligen upp bilder från den 24 mars förra året. Nu är det den 24 mars det här året, och det är ett ganska trevligt sammanträffande att jag även denna 24 mars åkte och hälsade på Markus och katt och tog en promenad. Allt gott, förutom vädret. Jag känner mig sviken.
 
När Markus berättade för Nethifa att jag skulle hälsa på, så var det okej med henne om jag tog med mig godis.
 
Upp för snurrig trappa i det gamla stationshuset.
 
Öppnade en dörr och där satt Markus med en galen uggla bakom axeln.
 
Mer godis?
Nej, inte mer godis nu. Sen vässade hon klorna och anföll min arm. Naturligtvis.
 
Då får det väl bli tvätt istället.
 
Och så städa golvet med Åsas jacka. Perfekt!
 
Sen gjorde Markus och jag musik med hjälp av en kastrull, ett golv och en soppburk. Jag skrattade så vi fick sluta. Sen åt vi soppa och drogade katten med kattmynta, och så gick vi ut (inte Nethifa).
 
Vi gick till frusen damm med mystiska mackapärer i.
 
Sen träffade jag en växt som utnyttade mig för att sprida sina gener vidare.
 
Så här grått var det.
 
Och så här.
 
Och Markus var ofta steget före.
 
Som sagt.
 
Se sa jag hejdå och tack för idag och åkte hem igen. Bra utflykt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0