Åsa assar: Att stadspromenera med syster

Idag gick jag på stan med min syster. Så här såg jag ut, ingen finsk flagga i sikte. (Och mitt ansikte ser heller inte ut som en 17-årings, vilket besvärar mig något.) Kul också att ni får se min rena disk på alla bilder.
 
Jag har nu ett stort fint minneskort i mobilen, men jag tog inga bilder ändå, så jag har inget att visa upp.
 
Jag kan berätta vad jag såg; en himla massa folk. Små teaterföreställningar som tycktes uppstå från ingenstans här och var (det var meningen alltså, det var inte folk som spontant börjar teateralisera sig). En bloggare. Folk som köade efter mat och glass överallt (så vi fick inget och mitt blodsocker var nere vid knäna ungefär).
 
Så vad köpte jag då? Kan jag visa upp det?
 
Alltså, nej.
 
Vi köpte studentpresent som jag så klart inte kan visa. Vi är nöjda och hoppas studenten blir glad.
 
Och så köpte jag underkläder, och det tänker jag då sannerligen inte heller visa upp. Jag visar lite mönster bara, för det var så fint.
 
Rör sidan snabbt upp och ner och titta på trosorna så blir ni hypnotiserade och kommer uträtta stordåd.
 
Det var en fin systerlig stadspromenad och jag är nöjd. Jag är också nöjd över min städade underklädeslåda (sjukligt nöjd, förmodligen). Och nu ska jag lägga mig, för jag har skypeat klart med en berusad människa, som trots sitt tillstånd (enligt egen utsago "rikitigt, riktigt full") kan skriva sådant som: "jag sluddrar en del, men själva syntaxen är bristfri". Imponerande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0