Åsa assar: Min konfirmationsklänning

 
Men åh! tänker ni. Har Åsa verkligen varit så liten och söt?
 
Nej och nej, det har jag inte. Jag är nämligen inte alls lika söt på de andra fotona den dagen, och liten? Låt mig återkomma till det alldeles strax.
 
Jag ska snart på min kusin Elofs konfirmation. Eftersom jag har ett utmärkt datumminne vet jag att det är på dagen 17 år sedan jag konfirmerades. (Ja, jag är svindlande gammal.) Bilden ovan är tagen på dagen jag konfirmerades. (För övrigt slutar mitt hår vid öronsnibbarna ungefär, det som hänger ner är bara plain old skugga).
 
Men tillbaks till liten-delen.
 
 
Bilden är tagen igår, och jag har på mig samma klänning som jag hade på mig när jag konfirmerades. Jag har alltså på 17 år gått upp knappt någonting. (Dock hann jag växa några centimeter till därav här-står-jag-och-drar-i-klänningen.) Ändrar form gör man ju, men inte nödvändigtvis på bekostnad av vikten. (Fast ni som har gått upp i vikt sen ni var 15 -var inte ledsna! Det är mest jag som är unik.)

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag kan ha klänningen från när jag slutade nian. S och jag tittade på kort från min skolavslutning. Jag är kortklippt och ganska olycklig, vet inte riktigt var jag har mig (men vem vet det när hen är 15?). Den enda som inte skrattar bak på vagnen med resten av klassen. Helt malplacerad. S tittade på korten och flinade. Reaktionen blev: "Du är gay!"

2013-05-02 @ 21:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0