Åsa assar: Stenshuvud

Förra söndagen var min syster och jag kvar hos våra föräldrar, och vi bestämde oss för en utflykt.
 
Vi åkte förbi många fina hus och byar, som jag inte hann fotografera. Förutom lite, här är ett exempel på gott bilfotograferande.
 
Vi kom fram till Stenshuvud och jag blev i vanlig ordning fångad på toalettbild.
 
Gullvivor fanns det gott om.
 
Och backsippor.
 
Och svanar.
 
Mamma (blå fjällräv) letade fina stenar och Elin (grön fjällräv) letade fina motiv.
 
Sen lämnade vi stranden.
 
Till skillnad från den här kvinnan.
 
Vi träffade på en kopparödla, livligare än den förra.
 
Där fanns lila vitsippor. (Och även vita. Och gulsippor.)
 
Vi kom upp. Och här följer några sådana bilder.
 
 
Pappa hittade motiv.
 
Å + E 1985 och annat klotter.
 
Vi såg en groda, och sen åkte vi norrut igen.
 
Vi passerade Österrike.
 
Sedan stannade vi på outlet i Kivik, där jag gjorde en insats genom att blandra runt en gnutta i strumplådorna som var noga uppdelade mellan "flickstrumpor" och "pojkstrumpor" (har dock för mig att det var särskrivet), för det vore ju hemskt om en tjej hade strumpor med en bil på och om en kille hade rosa strumpor!
 
Sedan landade vi hos mor och far igen, och jag sa till Elin; "kan inte du göra pannkakor nu?". "Jo, det kan jag väl" svarade hon. Fast hon gjorde plättar. Men något ska hon väl ha att säga till om.
 
Tack och hej, gollig tjej!

Kommentarer
Postat av: Petra

Åh vad jag saknar Skåne nu!!!

Svar: Kom hit!!!
Åsa

2013-05-22 @ 18:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0