Åsa assar: Att vänta blomstertillökning

Jag har en vän som har sagt de kloka orden "lita aldrig på en kille som inte ens kan hålla liv i en blomma, för om han inte kan det, hur ska ha då kunna hålla liv i ett förhållande?" Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det, om någon alls. Jag är i alla fall duktig på att hålla liv i blommor. Just nu ser det ut så här i mitt fönster.
 
Jag kan inte riktigt förklara hur barnsligt spänd jag är på det här. Om ni inte förstår, så är det alltså en orkidé som bestämt sig för att det är dags att blomma. Kanske har den blivit påverkad av två andra orkidéer jag har här hemma som har bestämt samma sak. Men att jag är så glad över just den här stängeln som är på gång, beror på att jag inte vet vad det är för färg. Det är en av orkidéerna jag hittade i soprummet för ett år sedan ungefär (eller när det nu var), och snart vet jag hur blomman ser ut också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0