Åsa assar: En dimmig promenad

För drygt två veckor sedan tog jag en promenad med min mor, fast först stannade vi till på Brösarps konsthall.
 
Jag behöver ljus och sol, men frågan är om vädret den här dagen ändå inte tillhör ett av mina favoritväder. Dimmig skånsk höst och sköna vårdagar. Det är de bästa.
 
Korna trivdes också.
 
Allt blir så mjukt i dimma.
 
Den här utsikten gör mig lugn.
 
Här ska det bli verksamhet. Mamma såg framför sig midsommarstång och dansande barn.
 
Sånt som sticker upp.
 
Vissa var vakna än.
 
Jag vet inte varför, men den ser ut att må bra där.
 
Mamma.
 
Allt som saknas är en älg.
 
Den här motivet har jag fångat förut.
 
På backen lånade mamma min kamera en stund.
 
Gudrun Sjödén borde åka hit och fotografera för en höstkatalog.
 
Brösarps norra backa i vitt.
 
Och till sist, fåglar (kanske svanar, kanske gäss) på väg till någonstans varmare. Kanske gillar de inte dimma.

Kommentarer
Postat av: Bosse

Hej Åsa.
Fina höstbilder här.... Jag gillar särskilt bilden från Brösarps norra backe, fin komposition med många linjer som leder in i bilden. Även det ensamma trädet sicker ut, eller upp.
Ha det gott i höstrusket.
Hälsningar Bosse

Svar: Tack så mycket Bosse! Det värmer att höra. Jag hoppas att jag snart får lite tid till fotografering. Ha det bra du med!
Åsa

2013-11-12 @ 17:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0