Åsa assar: Kalas + katter

Ja, jag bloggade alltså ikapp och sen försvann jag. Var då? undrar ni (inte). På praktik. Så nu bor jag i föräldrahemmet igen under två veckor. Förutom den här helgen. Är hemma och pratar med mina blommor och konstaterar att mitt täcke är skönt. I går gick jag också ett varv på stan med min syster. Kollade in nya gallerian (ful, stor, inte mycket att skryta med). Så himla mycket folk, inklusive Eric Saade och Fabian, men för övrigt folk som jag inte riktigt förstår var de kom ifrån. Ovärdigt att köa in i gallerian! Men jodå, även jag gjorde det. Och en något överårig tjej rusade storgråtande ifrån Eric Saade med signerad skiva. Och en hel massa affärer hade bytt namn och/eller flyttat. För övrigt är det som vanligt här.
 
Jag tog med mig datorn hit i går, men har inte startat den. Så jag gjorde det nu, bara för att, en timme innan jag ska härifrån igen. Så jag passar på att visa några bilder från min kusin Fannys 20-årskalas förra lördagen.
 
Fanny öppnar paket. Hennes katt Ace fick snöre.
 
Pappa använder sig av snöret. Han är den enda jag vet som totalvägrar att äga något djur men som måste leka så fort han ser ett.
 
Fanny är nästan en kopia av en gammal släkting.
 
Fannys kompis Lisa + hyllkatten Ace.
 
Tjockisen Tissen. (Han är överviktig. Men det är lustigt det där. Överviktiga människor får man inte kalla för tjockisar -naturligtvis! Man får heller inte gissa vikten på överviktiga människor. Men man får gissa vikten på mig utan att jag tar illa upp (som en klasskompis veckan innan praktiken. "Vad väger du egentligen? 55?" Och så blir jag glad för att hon gissade för högt). Ja, lite lustigt.
 
Men vet ni vad det bästa är med Ace och Tissen? Jo, att de ska flytta till Kristianstad med Fanny och att jag ska få passa dem när det behövs, woop!
 
Kalassammanfattning: Fanny, katter, farmor, fastrar, kusiner och rara kusinbarn som får tant Åsa att tänka att det finns hopp om ungdomen.

Kommentarer
Postat av: Petra

SNYGGA KATTER!

Svar: Ja, det är en väldig stil på dem. Håller med!
Åsa

2013-10-28 @ 20:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0