Åsa assar: En röstpromenad

Återigen, den här känner ni igen. Jag gick och röstade tillsammans med Håkan och min syster.
 
Sen gick vi en promenad.  Det hade regnat och Elin passade på att uttnyttja det.
 
Vi gick till den äldre kyrkogården. Jag hoppas att någon i familjen blev lite äldre än så.
 
Dödsorsaken till fyra av dem ovan hittade vi här. 500 personer. Bara swoosch.
 
Lite engelskt hittades också.
 
Och lite fint folk.
 
Och lite intressant information, med ett par frågetecken känner jag.
 
Och hör höll jag på att trilla, på grund av...
 
"Hans första hustru" och "hans andra hustru". Tycker synd om Thilda som evigt är den andra hustrun. Fast jag
förstår det ändå. Stackars Jeanna dog lite innan sin 27-årsdag. Hon var nog alltid nummer ett (under förutsättning
att Frans Julius inte mördade henne, förstås). Och sen dök Thilda upp, och hon fick vara god nog. Eller kanske ännu bättre.
 
Kyrkogårdssvamp.
 
Edla.
 
Namn är intressant. Göth. Vad kan det vara som har förkortats så? Fint att Euphrosyne inte förkortades i alla fall.
 
En trevlig vinkel.
 
Sen lämnade vi kyrkogården.
 
Och här gick vi.
 
Sen gick vi på den här sidan kanalen. Och sen gick vi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0