Åsa assar: En solig björnpromenad

Skolan har börjat igen efter fem veckors praktik. Det är tungt. Eller ja, först två dagar i skolan och nu fem dagar ledigt. Kunde ha det sämre. Kunde också haft det bättre. Kunde haft en kropp som fattade att allt var bra, lugnt och skönt. Snart kanske. Jag lyssnar på kents nya skiva och gillar den just nu. Det kanske hjälper.
 
I lördags var det sommar, precis som i dag. Lagom varm sommar. Kunde knappt vara bättre.
 
Promenad med Björn, ännu bättre! Först gick vi in på Kristianstads bokhandel, där ägaren godkände mig för att jag hade en Nikonkamera på mig. Björn var inte riktigt lika välkommen. En liten stund senare träffade vi på Emma och hennes syster Elin. Och Emma bara: "Jag gillar din kamera!" Till Björn då va.
 
I Tivoliparken finns tuppar, hönor, bin.
 
Och björnar.
 
Man kan gå eller åka båt.
 
Jag föredrar att gå. (Fotograf: Björn)
 
Eller göra så här. (Fotograf: Björn)
 
Nya rådhuset hade öppet hus så vi passade på att undersöka det. (Fotograf: Björn)
Vi åkte upp på taket också och kollade utsikten. Jag tjatade om att jag hade fel objektiv. Sen bjöd Björn på en Piggelin (dagen efter löning och allt) innan han tog tåget hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0