Åsa assar: Ace och Tissen

En varm kväll i juli njöt jag lite extra av att kunna öppna upp mina fönster ordentligt.
 
Jag skulle ju liksom få besök av de här två. Inga öppna fönster! (Jo, små springer med hjälp av stoppande pennor.)
 
Söta vara de, varmt var det.
 
En dag efter jobbet kom jag fram till den här keliga.
 
Och nästa dag fick den här lite blyga för sig att hoppa upp till mig i soffan. Jag var förpluffad!
 
Det visade sig ganska snart att de var mycket förtjusta i den här aloe veran.
 
Lite spill hade jag räknat med. (De fick ta med sig växten hem sen, annars hade jag nog slängt den eftersom den blivit så misshandlad. Fast de gillade visst den bättre när den fanns här.)
 
En morgn när jag kom ut från duschen såg det ut så här. (Vadå? Vem? Jag? Nej?)
 
Sa jag att det var varmt? Varmaste veckan och krångligaste magen och två pälsdjur bosatter sig hos mig! Gnaarff! Men matte Fanny lånade i alla fall ut sin fläkt till mig (här under min klänning, ja), en himla tur!
 
Men det var förstås mysigt.
 
Och intressant.
 
Och jag upptäckte att det med bebisröst gick att kalla till sig Tissen och pötsligt vara tre i sängen. Tills jag nös, läskigt! tyckte de och försvann.
 
En vecka bodde Ace och Tissen hos mig och sen fick de åka hem igen. Det är fint att få vara kattvakt ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0