Åsa assar: En Brösarpstur

I söndags åkte jag med syster till Brösarp för att fira pappa som har fyllt år. Min syster är ju lite speciell så hon hade fixat en julkalender till pappa.
 
Personligen tycker jag kanske att de där fädrarna lätt blir lite bortskämda, de ska bara ha och ha. Så av mig fick han bara musik.
 
Efter paketöppning anföll jag en stackars blomma med min kamera. Såg först när jag kollade på bilden i datorn att jag också fångat ett spindelnät.
 
Mamma och jag bestämde oss för en liten promenad. Vi hann inte gå långt innan min hand blev ordentligt tvättad av hunden Ebba.
 
Brösarpshimlen var fluffig. (Det här att jag just skrev "flumlig" och trodde det var korrekt? Åsa trött?)
 
Och sen den här skylten som är så bra så jag inte riktigt vet var jag ska börja.
 
Sen handlade vl lite. Jag handlade detta i Gerds butik. Hon var rektor när jag gick i skolan i Brösarp.
 
Sen handlade vi lite mat också, men inte den här. (Mamma agerar tändsticksask. Hon gör det rätt bra.)
 
Sen gick vi hem igen.
 
Och fikade lite.
 
Sen relaxade vi lite. (Tur någon snor min kamera ibland, annars syns ju aldrig jag.)
 
Eller kollade viktigheter i mobilen kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0