Åsa dissar: vikthets

Vissa av er vet säkert hur det är. Man ska plugga, men allt annat känns intressantare. Surfar runt lite. Råkar se reklam för viktklubb.se. Man ska fylla i sin vikt, sin längd och sin målvikt för att räkna ut när man kan nå sin målvikt. På skoj fyller jag i mina riktiga siffror. Jag råkar vara fullkomligt normalsmal och fullkomligt nöjd. Min kropp i sig fungerar som den ska (när jag inte råkar ut för någon tillfällig och kanske hypokondrisk åkomma). Jag skulle vara lika nöjd om jag vägde lite mer. Hur som helst, jag fyller i att min målvikt är ett kilo mer än vad jag väger. Så här svarar viktklubb.se:
 

Du har valt en målvikt som är högre än din nuvarande vikt.

Prova igen och välj en målvikt som är lägre än din nuvarande. BMI står för Body Mass Index. Siffran ska inte ses som ett exakt mått på eventuell över eller undervikt. Om du exempelvis är mycket muskulös kan du få ett högre BMI.

Ditt nuvarande BMI är 20.2

 

 

Tack så mycket, men nej tack.

Jag kan dock lägga till att när jag ändrar till att jag vill gå ner ett kilo så säger sidan att den inte tycker det är en bra idé.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0