Åsa assar: Björn, film, pizza och en vinst

Jag packade den här och Hasse Alfredsons limerickar, som jag hittade på Erikshjälpen,
och tog tåget till Hässleholm. ("Den här" hittade jag inte på Erikshjälpen.)
Jag lämnade med handskriven bruksanvisning till orkidéen.
 
I Hässleholm träffade jag Björn. Vi tittade på Det levande slottet och åt pizza.
Och han öppnade present och blev glad.
 
Sen blev han lite mindre glad när jag vann.
Han har ju trots allt en spelblogg. Det har inte jag (jag har en egoblogg).
 
Björn hade fått julkort av mig samma dag, UPP OCH NER hade han satt det.
Jag rättade förstås till det.
När jag sen kom till Brösarp till jul hade mamma satt deras kort likadant.
Upp och ner! "Men annars kommer ju hjärtana upp och ner" sa hon.
Ja, det var ju faktiskt en massa hjärtan jag satt och klippte ut.
 
Så här såg några av dem ut, med lite bättre skärpa.
 
P.s. Jo, hjärtan heter hjärtana i plural. Jag googlade (och det var inte första gången).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0