Åsa assar: Instagram

Ojsch, det var ruskigt vilken dålig statistik det är på den här bloggen! Undrar vad det beror på. Det här lovet har verkligen inte blivit som jag velat. Jag har en liten plan för resterande tre dagar, men det kommer troligtvis inte gå vägen det heller. Diss diss. Nu kommer lite assande i instagramformat. Dock diss på att jag instagrammat för mycket så en del bilder har liksom fallit bort här i bloggen och går inte att välja. Buhu.
 
Försök föreställa er följande:
 
Ett Luciatåg bestående av barn. Och ett nyfiket ännu mindre barn som står lite för nära. Från när Anna och jag var i kyrkan på Luciadagen.
 
En julkula med Hello Kitty. Köpt av mig när jag åkte med Anna till Eko. Sen åkte vi till hennes mamma som bjöd på te.
 
En bild på blommande orkidé.
 
En bild på mig som ligger i soffan. Med bilden ville jag tydligen säga 1) att skolan lugnat sig och att det var så skööönt. Saknar den tiden. Och 2) att jag klädutmanar mig själv och försöker använda allt i garderoben. Går lite si och så.
 
En bild på mig med snygg frisyr.
 
Min Miyazaki-samling och en bild på två snygga julkort.
 
Om ni inte tror mig kan ni ju kolla här; www.instagram.com/sanningshalten.
 
Okej. Bilder;
 
Min ring. Bra när jag behöver påminnas.
 
Julklapp från bästa Petra! Clips till mina öron.
 
En dagsskörd.
 
Fotograf: Kitty. Modell: Tomten.
 
Jag hade varit hos Anna, cyklade hem och upptäckte att mitt övergångsställe fått nya skyltar.
 
På julfika hos syster blev jag inspirerad och orgainserade när jag kom hem.
 
Jag upptäckte att min adventsljusstake var självsläckande när jag tittade bort en stund.
 
Jag fick snyggt julkort från syster.
 
Och så glömde jag i vanlig ordning att öppna luckor.
 
Jag fick en regnbågsmatta (Pappelina) i julklapp.
 
Jag tyckte att det kändes onödigt att Bamse & co har mobiltelefoner. Räcker det inte med dunderhonung?
 
Jag matchade grönkålssoppa med matta.
 
Jag promenerade (promenerar) en del. En gång var det vågor på Hammarsjön.
 
Jag jobbade några morgnar, men hade fått fel information om tider. Så kvart i sex på morgonen var jag på plats. Där gick jag fram och tillbaka i en timme. Tittade mot min skola och tyckte att den kändes lockande (eh, nej?). Okej, mer lockande då.
 
Jag blev sjuk och fick ha en lampa tänd så jag skulle veta att det var dag.
 
Jag gillade Karin.
 
På nyårsafton kom mamma förbi med nyårssupén till sjuklingen.
 
Kl. 00.10 vågade jag mig ut på den gemensamma balkongen klädd i pyjamasbyxor (och jacka, för tusan), det var mest det här jag såg. (Jag var alltså sjuk än, därav ensam på nyår och inte så uppklädd.)
 
Jag drack nyponsoppa ur min fina mugg, och så skämdes jag över den misslyckade tomten.
 
Sen har jag inte vågat lägga upp mer pga rädd det inte skulle få plats här, och det var ju alldeles korrekt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Bosse

Hej Åsa och god fortsättning på det nya året. Jag måste bara kommentera bilden på trädet vid Hammarsjön. Härligt spretig bild med en fin blåton. Det ljusa partiet lockar betraktaren in i bilden samtidigt som trädet gör allt för förhindra att vi ska nå dit. En suverän bild med mycket och stark symbolik. Bra jobbat!
Mvh, Bosse

Svar: God fortsättning till dig också! Tack så mycket, kul att du gillade bilden!
Åsa

2014-01-06 @ 18:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0