Åsa assar: En försenad mors dag

I söndags åkte jag och syster till våra föräldrar en sväng. Den sumpiga bollen låg som vanligt i trädgården, det käns tryggt.
 
Först tog jag en snabb koll i trädgårdslandet. Hittade en orange rumpa.
 
Eftersom vi bara är en halvduktig syskonskara så firade vi (i alla fall Elin och jag) vår mor då i stället för på mors dag helgen innan. Hon fick det här fina armbandet som Marie Clair gjort. Mamma blev mycket glad! Som gjort för henne. Om någon undrar om kortet, så ja, det har jag gjort alldeles själv.
 
Elin hade med sig sin nya kamera, och på sig sina nya Fjällrävenbyxor/shorts. Båda fynden hittade jag åt henne dagen innan på Röda korset. (Och sen hittade vi vår bror!)
 
Efter att vi hade ätit blinier så gick vi ut i trädgården och rensade ogräs och sådde lite. Hårt jobb, som ni ser.
 
Ett slags bildbevis.
 
Sen åt vi och jordgubbade oss innan Elin och jag åkte hemåt igen.

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh vad roligt att er mamma fått armbandet nu...
Och att hon blev så glad! 😀
Kram o hälsa så gott!! ☀️

Svar: Mamma tänkte köpa en klänning till ett kalas hon ska på, men när hon fick armbandet så sa hon att nu kan hon ju ta en gammal klänning - det räcker liksom med armbandet :) Kram!
Åsa

2014-06-08 @ 00:22:57
URL: http://marieclair.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0