Åsa assar: Vykort och lediga dagar

Tiden går som bekant väldigt fort. Min tid har gått väldigt fort i kväll. Det finns mer kvar på min att göra-lista. Jag har inte skrivit upp att jag ska gå och lägga mig. Borde dock vara i säng nu, men det är jag inte.
 
Men förutom i kväll har de senaste fem dagarna gått långsamt och varit så effektiva som jag bara är en gång om året, om ens det. Jag har fått en himla massa gjort! En massa som jag inte visste att jag behövde göra. Nej, precis, jag har inte pluggat så mycket. Om jag hade haft en poäng mindre på anatomiprovet vi hade innan praktiken (när alla var helt slut) så hade jag också suttit där nu och slitit mitt hår, skrikit varför varför?! och annat man gör när man är frustrerad på film. Och tiden hade bara rusat på. Men nu slapp jag ju det. Så jag har haft det hyfsat bra i stället.
 
Vad har jag gjort då?
 
Jag gick igenom mina vykort. Jag är rätt duktig på att spara vissa saker.
 
Det här skrev min moster till mig när jag var fem år.
 
Och det fick en treårig Åsa av sin mormor.
 
Det här kortet hittade jag också. Och ganska många andra från mormor där det står något om att kortet kommer sent. Jag har en liten liten känsla av att det kan vara från mormor mammas tidsoptimism kommit, som sedan fördes vidare till mig. Kanske kanske! Och det verkar ju också som att det blir värre för varje generation...
 
Detta hittade jag också. Lite roligt tyckte jag, eftersom det nyss var den 2 maj, och då hade min kusin Filippa namnsdag. Det hade visst jag också förr. Och sen vände jag på kortet...
 
Okej, tack ska du ha pappa.
 
Jag hittade också en påminnelse om den gången då jag önskade mig brevvänner och fick jättemånga brev. Så många att det inte gick att svara på alla, så i stället parade jag ihop dem med varandra. Skickade breven jag hade fått till andra personer, och skrev till dessa vem som kommer skriva först. Jag hittade ett tackkort från en Annika i Kil som skrev att hon då flera år senare fortfarande brevväxlade med Marie som jag parat ihop henne med, och det var en av hennes bästa vänner. Bra grej!
 
Och så hittade jag det här fina från min pyssliga syster! Plus bevis på att jag inte alltid stavat perfekt, men ja, jag ska inte trötta ut er med fler bilder.
 
Sova, var det ja.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kan inte minnas att jag har fått ett enda kort av Faster Gerd eller ( mitt fall) Farmor. ( Förutom när det var födelsedag.. Kanske Jul.) Det var kul och rörande att se att de existerade.

Svar: Jag tror att jag skrev rätt mycket, så jag fick väl svar. Fast inte när jag var tre år :P Gerd och jag var brevvänner ett tag också. Jag ville väl ha lite kontakt med min gudmor :) Jag har annars inte heller något minne av att ha fått vykort, men tydligen har jag det. Du får leta i dina gömmor!
Åsa

2014-05-05 @ 14:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0