19. Kolla! Det här åt jag i dag.

Eller, kolla och kolla... men läs och förundras. Eller så.
 
Frukost: En banan, ett glas mjölk, lite havtornsdricka och två glutenfria knäckebröd.
 
Fika: Clementin.
 
Lunch: Hittepå-matlåda bestående av quinoa med korv och morot, kålrot, squash, broccoli som jag hade rört ihop så att det såg ut som grönsaker från en färdig wokblandning. Tyvärr var det ingen som såg min proffsighet för jag lyckades ha personalrummet på min praktikplats helt för mig själv. Tydligen är mottagningen stängd på onsdagseftermiddagar och det var bara jag, läkarna (som åt ute) och chefssekreteraren (som inte äter?) kvar.
 
Fika: Grönt te och riskaka.
 
Sen blev jag hemsläppt lite tidigare. Direkt när jag kom hem åt jag två tallrikar boveteflingor med mjölk, och tänkte att med tanke på hur farligt det plötsligt blivit med mjölk så kommer jag förmodligen dö mjölkdöden. Och så la jag till men något ska man ju dö av. Ni vet, så där som rökare alltid säger? Och då tänker jag ALLTID: "Jo, men du kommer dö alldeles för tidigt och förmodligen plågsamt. Yay?" - och jag inbillar mig att mjölkdöden är lite mindre plågsam än cigarettdöden.
 
Sen försökte jag sova bort min förkylning. Det gick inte jättebra. Vaknade förvirrad. Det räcker med en morgon per dag tycker jag egentligen.
 
Och så hade jag förstås inte tänkt ut vad jag skulle äta innan jag somnade (alltså, vad jag skulle äta efter att jag vaknade, ni är med?). Men det är ju tur det finns nödlösningar bestående av tonfisk och risnudlar.
 
 
Jag gömde den mesta av tonfisken pga ful. Och kanske är det någon som nu säger bara två oliver? Oliver... denna utmärkta lilla... frukt? Bär? Grönsak? (Hjälp!) Ah, vänta, stenfrukt? Hur som helst. Oliver är så gott. Men just de här råkar vara dränkta i vitlök och smakar därmed knappt oliver. Buu!
 
Förmodligen kommer jag äta något mer innan dagen är slut (vilket den egentligen är nu ser jag), men vad kan ni själva fantisera ihop. Choklad kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0