3. Ibland tänker jag att jag borde...

... vinna en massa pengar.
 
Jag tycker att det hade varit väldigt rättvist.
 
Fast massa och massa, lagom massor. Så att jag klarar mig ett tag liksom.
 
Grejen är den att jag har väldigt svårt för det här med att arbeta åtta timmar varje dag. Nu när jag är frisk (typ) och ung (typ) och har en massa energi (typ) så ska jag skänka min tid till någon annan, till världen liksom. Jag tycker att det borde gå att utnyttja mig själv bättre. Och det är därför jag behöver pengar.
 
(Fast nej, det är inte just det där med att arbeta åtta timmar jag har svårt med - utan att övriga lediga tid sen är så ytterst kort och går jättesnabbt. Det är ett väldigt stort problem för mig.)
 
Jag behöver alltså pengar så att jag kan köpa mig tid. Jobba mindre (nu jobbar jag visserligen inte alls - går i skolan och just nu har jag praktik alldeles gratis. Vassego världen!) eller inte alls och använda (övriga) tid åt storverk.
 
Fast först sova ut förstås. Jag är verkligen inte gjord för att stiga upp och sen ge mig iväg. Förstår inte alls vad det ska vara bra för. Min kropp är lika förvånad varje morgon.
 
(Jag är inte gjord för sovmorgnar heller för jag kan inte hantera dessa, men det är en annan sak tror jag.)
 
Storverk var det, ja. Jag vill ju skriva en massa och till sist har jag skrivit något bra så att jag kan leva åtminstone lite. Lite jobb och mer lek. Det är möjligt att mitt resonemang haltar lite, men jag tycker ändå att det är helt logiskt.
 
 
 
P.s. Detta är en del av den här listan.

Kommentarer
Postat av: JoHo

Men åh, såklart att du ska vinna pengar så du kan göra stordåd!

Svar: Tack! :) Jag tycker också det känns som en lysande plan.
Åsa

2014-11-04 @ 09:03:18
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Kusinen

Jag drömde i natt att jag vann hur mycket pengar som helst och gav alla mina kusiner, släkt och vänner ett bankkort till ett (Alla fick ett eget kort till ett eget bankkonto med egna pengar)bankkonto. Med en personlig titel på bankkortet och bankkontot- beroende på vem det var till och vad jag tyckte de skulle använda pengarna till. Minns inte alla men jag minns vad det stod på din: "TILL SKRIVERIET" stod det ;)

Svar: Köp en lott, Pernilla!!!! Vilken dröm!
Åsa

2014-11-05 @ 12:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0