Åsa assar: Instagram

Förra veckan läste jag ut den här och tyckte att det kändes lite bättre än skolböcker.
 
På promenad träffade jag en anka som var väldigt förtjust i nudlar.
 
Och Helge å var förtjusande.
 
Sen blev det hastigt höstsko- och vantpremiär. Ni får gärna diskutera mina vantar om ni vill det.
 
Jag gjorde mina apgoda glutenfria bananplättar igen.
 
Gick en varv runt kvarteret en mörk kväll och tyckte att detta var lite sorgligt.
 
En till promenad.
 
Fler ankor.
 
Samma promenad, framme vid Hammarsjön. Detta var ett tag sen, och det är min senaste promenad. Förkylning och klenhet kom emellan. Men jag får åtgärda detta, framför allt min hjärna behöver motion. Sen när jag kom upp från Hammarsjön denna dag (onsdags eller torsdags) så hamande jag nästan mitt i en polisjakt. En moped med en tjutande polisbil i rumpan kom körandes där inte bilar får köra, och sen vidare på gångstigen. Tragikomik på hög nivå. Jag och en man som hade en Robin i sitt mobilöra skrattade i samförstånd.
 
Den här lite väl söta saken håller jag på att vänja mig vid. Trots min lilla nötallergifobi.
 
Sen var det fancy friday med Karin Konstgrepp-halsband.
 
Och snyggstrumpor.
 
Och rena rama grekiskan.
 
Lite hemma hos (och något i denna bild ska få en bonusassning vid senare tillfälle).
 
Och så till sist min brors mobil. Jag träffade honom i Brösarp i söndags.
 
Jag: Den har ingen kamera?
Han: Nej, men den har ficklampa!
 
Jag spår att detta är framtiden. Alla kommer titta varandra i ögonen. Alternativt lysa med ficklampa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0