Åsa dissar sin mage, för er som undrar hur det gått

Jag har varit absolut proppmätt i några timmar nu. Det är inte alls särskilt trevligt. Jag kom på att jag inte tagit posten i dag så jag tog med mig magen på promenad i det här korridorlika våningsplanet som jag bor på och gick bort till lådan. Och där låg brev från läkaren.
 
Jag är i stort sett helt normal.
 
Detta är normalt:
  • Blodvärde
  • Vita blodkroppar
  • Blodsocker
  • Lever
  • Folsyra
  • Njurar
  • Ämnesomsättning
  • Jag tål gluten
  • Jag tål laktos
En sak var lite onormal:
  • B12-värde över normalgränsen
Läkaren skriver att hon antar att jag tar något vitaminpreparat. Det gör jag inte direkt, men jag antar att Probifrisk + mjölk + mycket fisk skulle kunna bidra till detta. Jag får väl ringa och fråga.
 
Jag äter medicinen läkaren skrev ut. Jag mår ungefär som vanligt, upp och ner går det. Det suger. Det är så klart skönt att det inte är något fel på mig, men hade varit så skönt med en förklaring. Jag ska ringa och fråga vad de tänker hitta på för mig nu. Och lite lagom försiktigt får jag väl försöka börja äta gluten igen, får hoppas att magen går med på det.
 
Till sist; har alltid haft problem med mat på olika sätt. Alltid velat gå upp i vikt dock. Men nu, 33 år gammal tycker jag plötsligt att mat är så himla gott. Men magen bara hatar det. Fatta tröttsamheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0