Åsa assar: En hyfsad dag

Bara för att en dag börjar dåligt så behöver den inte sluta så, tänker jag ibland. Nej, men vad skönt det ändå hade varit att ha en dag som var helt bra. Eller en vecka!
 
Valdagen var rätt bra. Jag träffade min syster och vi gick och röstade på rådhuset som var förröstningslokal. Hade vi gått till våra anvisade lokaler hade vi fått stå i kö, men vi var omedvetet smarta och klarade av det fort. Sen gick vi till museet, en god idé som vi båda kommit på på varsitt håll (så som systrar gör).
 
Museet var vallokal också, och där var lång kö för dem som inte var smarta nog att gå över torget till rådhuset i stället. Vi hånskrattade åt dessa (eller inte) och handlade lite i museets butik i stället. Vad jag köpte kan jag inte visa, för det blir kanske present (till någon som nog inte läser min blogg). Om jag inte råkar behålla själv.
 
De hade småvisningar av utställningen POP! så vi och två pensionärspar hängde på och sen tittade vi på egen hand. Alla som gillar färg och 60-tal borde gå och kolla!
 
Så det var alltså en bra dag i söndags. Men så var det ju det där med valet...
 
I dag har också varit en bra dag:
 
  • Godkänd projektplan till svenskan
  • Lite för lång kram av klasskompis (jag fick inte loss'na! Hej Emelie om du läser detta! Du är rar!)
  • Klänningkomplimanger
 
  • Blev klar med IT-arbete och lämnade in
  • Gick till Röda korset och fyndade fem minuter i stängning. Fynd nedan.
Tunika med rimliga fickor för 40 kr.
 
En av mina favoritböcker när jag var runt 10 år. För en femma. Kommer njuta av att läsa om den!
 
 
  • Åt sen en pytteliten apelsin för att skrämma bort förkylning (det lyckades)
  • Tog en promenad.
Såg hund i båt. En liten bit bort träffade jag på en katt utan svans (Pelle, gissar jag) och några kaniner.
 
  • Ringde min rara mor
  • Lagade och åt mat som inte direkt var så särskilt äcklig
  • Åt den där oäckliga maten samtidigt som jag tittade på Doobidoo
  • Bonuspunkt: Det är jätteskönt att vara 33 och därmed få säga att man kollar på Doobidoo och att man 1000 % hellre stannar hemma än går någonstans alls en fredagkväll
Ja, JAG VET, en sån snygg mat jag lagar!
 
Och det är ju efter en sådan mat man äter choklad och fortsätter att ha det bra. Men nä, min mage gillade icke denna snygga goda mat. För många kolhydrater? För stor portion? Ingen vet. Jag behöver nog en dietist trots allt.
 
  • Några timmar efter maten kunde jag äta choklad trots allt, tillsammans med gelébjörn pga mums (se nedan). Njöt dock bara till ca 66 % eftersom magen kanske skulle få spel igen, men nej, den accepterade choklad + nalle till 94 %
100 % mums. (Kanske måste det dock vara denna ekologiska vegetariska björn från Eco-vital. Det är något med konsistensen.)
 
Och till sist:
  • Jag har bloggat
  • Jag får lägga mig nu med en okej mage och i morgon kommer jag inte stiga upp förrän jag känner för det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0