Åsa babblar om tid

Förutom att jag har vissa problem med valresultatet, så har jag som bekant problem med tid och med min mage. (Och med huvudvärk varje dag om jag nu inte nämnt det.) I går bestämde sig magen för att bli sämre igen och då bestämde jag mig för att bli mer realistisk.
 
Det är nämligen så att jag varje dag tänker att jag ska hinna med kanske runt åtta specifika saker. Sen blir jag jättebesviken när jag bara hinner med tre, fast jag gjort en massa annat också och borde vara nöjd. Missöje gör inte stressen bättre. Så i går bestämde jag mig för att bli realist. Jag gjorde en löjligt kort att göra-lista inför i dag (klassen har bonusstudiedag i dag och vanlig studieonsdag i morgon). Så här ser listan ut:
 
  1. Göra projektplanen till fördjupningsarbete (deadline för projektplanen är naturligtvis i dag)
  2. Ta en promenad
  3. Handla mat
Det har suckats en del om projektplanen bland klasskompisar så jag har därmed skjutit på det. Och så tog det bara en pyttestund att göra den. Ack, tänk om jag bara kunde sluta lyssna på folk.
 
Så nu har jag bara två saker kvar att göra i dag. Hur ska jag hiiiiinna...? (Fast okej, magen kan ställa till. Jodå, jag hör er, Ring-till-doktorn-kören. Jag ringer i morgon om det inte är bättre.)
 
Kommer vara orimligt nöjd i kväll eftersom jag hunnit med så himla mycket. Kanske hinner med halva morgondagens lista också. Den ser ut så här:
 
  1. Anatomihemtenta
  2. Promenad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0