Åsa dissar väl mest

Jag dissar väl mest nu för tiden.
 
Men jag har i alla fall bytt duk i helgen. Det är lätt, kan man tycka. Men ändå. Det är mycket som tar emot i det här kombinerade mag- och huvudvärkskrånglet som jag lever i.
 
Och så har jag bakat fröknäcke. Gott.
 
Jag tänker att om jag bara
  • lägger mig i tid
  • stiger upp i tid
  • vilar efter maten
  • slutar stressa
  • pluggar tillräckligt
  • gör roliga grejer tillräckligt ofta
  • kommer ifatt med bloggen
  • promenerar varje dag
  • och börjar med yoga
så kommer det nog lösa sig med magen och huvudet. Men det stämmer förmodligen inte och sitter ju väldigt långt inne i så fall. Jag når ju liksom aldrig första punkten.
 
I helgen har jag också haft besök av mamma och också fått en del diverse gjort. Men jag hade varit mer nöjd om jag sluppit huvudvärk och magbesvär mellan varven. Och om jag inte hade ätit den där paranöten för nu kliar det i ögonen (jag ska aldrig mer äta paranötter). Det hade också varit tokbra om jag gjorde en sak i taget och inte bloggade samtidigt som jag tittar på Babel! (Fast till saken hör att man inte kan titta på min tv utan att få huvudvärk, eftersom mottagningen är värre än årtiondet då televisionen uppfanns).
 
Och nu har jag skickat in en novell till Skrivas mindre novelltävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0