Åsa assar: Sitt och sin systers kalas

I söndags var det dags att åka till Brösarp och kalasa. Och ni bara: inte nu igeeeen, gör de inget annat än kalaaaasaaaaaa? Nu var det min syster och jag som skulle ha gemensamt kalas och sen dröjer det faktiskt tre månader förmodligen. Så det så.
 
Vi kom fram och fann björken ligga i bitar. Jag undviker smileys i den här bloggen, så: SAD FACE.
 
Det gavs lite presenter.
 
Och ficks lite också.
 
Elin fick en blixt. Kul för henne. Tur att det inte var jag som fick den!
 
Alla tre syskonen var hemma och alla hade målat naglarna.
 
Det här halsbandet fick Elin av mig. Hon fick också en klänning som jag köpte på Tradera innan jul. Hade tänkt ge den i julklapp men jag blev osäker när jag fick den. Så sen lät jag Elin prova den ändå och den visade sig passa jättebra, så hon sa att hon kunde få den i födelsedagspresent. Och nu hade hon på riktigt helt glömt bort att hon skulle få den. HAPPY FACE.
 
Sen kom det gäster och det ficks lite mer presenter.
 
Blommor fick jag också.
 
Och jag fick bland annat de här riktigt fina presenterna. Flickornas historia från Pernilla. Det blåser upp en vind från Isak. Och 200 kr (och ett påskägg) från Simon. Jag blir allt lite rörd när sju år yngre kusin ger en slant. Det kommer bli ett bidrag till en ny börs till mig, tänker jag.
 
Lite sånt här dukades fram. (Observera mitt bidrag: havreflarnen.)
 
Vi bjöd på våfflor också. Min variant.
 
Isaks variant.
 
Pernillas variant.
 
När vi kalasat klart körde och gick gästerna hem igen. Tack för att ni kom!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det verkar ha varit ett fint kalas! HAPPY FACE

Svar: HAPPY HAPPY FACE TUMMEN UPP
Åsa

2015-04-03 @ 00:32:41
URL: http://xiaomei.blogg.se
Postat av: Kusinen

Det var ett trevligt kalas. Det kan lixom inte gå fel med "Woff-lor"! (Som Nadja säger)=D

Björken ser nu mera ut som något man ska bygga ihop från IKEA.
Tycker att ni ska försöka!
Den var finare innan.

Simon förstår inte riktigt det dära med att det kan verka lite konstigt med att ge pengar till någon som är äldre. Han ger med hjärtat han. Pengar behöver ju alla- tänkte han ;)

Svar: Ja, det var trevligt att ni kom! Vi hade ju kunnat skicka med hem någon woff-la till Nadja ;)
Jag tycker också att björken var finare innan. Himla idéer att plocka ner den...

Jag tycker inte det är så konstigt att ge pengar till någon äldre, fast det hade känts konstigt om jag gjorde det. Du kommer nog aldrig få en slant av mig ;)
Åsa

2015-04-03 @ 11:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0