Åsa assar: Sommaren 2015:4 Samlarmarknad

För en månad sen träffades team Fjällräven pocket på Degeberga antik- och samlarmarknad.
 
Det fanns djur till salu. (Senare såg jag en person bära runt den här, så den hittade hem. Det var ju bra.)
 
En person som var på marknaden var Richard Hobert. (Obs! inte han på bilden.) Jag hörde en skånsk dam säga följande, som jag tog för givet var om honom: Jag kände igen honom för han hade så burrigt fitt hår.
 
De här gillade jag.
 
Jag tycker om att vifta på öronen och snappa upp vad förbipaserande säger. Vid ett stånd stod ett par som just var i färd med att köpa en liten zebra, men då säger kvinnan som håller i djuet: Men vill vi ha en zebra till? Och så ställde hon ner den igen.
 
På samlarmarknad finns det gott om nostalgi.
 
Efter ett tag behövdes påfyllnad av energi.
 
Sen hittade jag barndomsminnen under ett bord.
 
För den som har ett behov av godisbutik hemma (vem har inte det behovet?) kunde det lätt fixas här.
 
Eller en robot kanske?
 
En del kläder fanns där också.
 
Den optimala nostalgin måste vara att hitta morfars kortlek.
 
Sen tog vi våra fynd under armen och åkte hem.
 
Fast jag köpte bara detta. (Och en mycket tung prinsesskokbok till Anna som hon efterlyst.) Kanske kan mitt klena fyndande på slutet av sommaren förklara att jag i övrigt har shoppat en massa? Fast nä, så har jag ju hållit på ett tag nu. Det är väl snarare den där detaljen att jag slutat leva utan inkomst. Jag kanske visar upp mina shoppingfynd här en dag. Och skäms en gnutta. Nu ska jag se om jag kan bli WWF-fadder som kompensation, så svårt att välja ut vilket djur bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0