Lucka 22

I maj försökte vi odla lite.
 
Det var vår!
 
Anna och jag var på Liv Strömquist-utställning och sen lyssnade vi på ett samtal hon deltog i.
 
Annars var det väl som vanligt; skola. Och en del promenader verkar det som. Anna och jag lyckades gå Linnérundan en gång.
 
Sen tog jag examen!
 
Jag hade ett fint litet examenskalas. (Mamma och Elin var också där, men Emma saknades tyvärr. Hon firade mig lite senare.)
 
Och jag fick presenter!
 
Det var soligt en dag eller två och jag köpte en skärm.
 
Sen började jag mitt sommarjobb på infektionsmottagningen. Jag mådde inte så bra första veckan, det blev midsommar och med den kom halsflussen. Det var drygt. Men mitt i mitt halsflussflöde på instagram fick jag en ny följare, en person som funnits i mitt bakhuvud i ett tag, någon som jag haft lite kontakt med föregående höst. Daniel hette han.
 
Det blev juli och jag och familjemedlemmar gick som vanligt på diverse loppisar och andra marknader. En del fynd blev det, men kanske inte just de här.
 
En solig dag träffade jag Ola (utanför bild) och Elin och Elins syskon Mattis och Karin.
 
Kusin Elof fyllde år och blev förstås firad. Här min kusin Pernilla, jag, syster Elin och kusin Filippa. Den här bilden fick mig att skratta så jag inte kunde andas när den var nytagen. Jag vet inte, det är något med Pernillas ansikte just här som lockar fram det... Jag tror Pernilla bjuder på det här. Det kommer en bättre bild på henne senare. Eller ja, typ i alla fall.
 
I juli var jag också kattvakt (åt Pippi och Nethifa) och jag träffade Daniel en första gång och sen en gång till. Den andra gången träffade vi på två flickor som hade gjort armband (eller kanske inte träffade på, de såg mig och styrde benen rakt mot mig). En femma kostade de och jag hade bara en tia. "Du kan ta två" sa den ena flickan, och jag fick ett och Daniel ett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0