Lucka 24

Till sist (och lite väl snabbt om ni frågar den här kalendern) så blev det då julafton. Jag har inte firat med Harry men jag antar att han spenderat dagen ungefär såhär, mellan hysteriska anfall.
 
 
Jag och syskonen landande i Brösarp i går. Innan vi packade bilen i dag för en julklappsrunda hetsade jag iväg till affären. På vägen råkade jag möta en tjej som jag följer på Instagram och vi sa hej. Sen hetsade jag alltså hem igen och vi åkte först iväg till Bertilstorp.
 
Julklappar byttes och vi fick knäck och julmust. Och så tog vi bild på de kusiner som fanns på plats. Det hade ju varit en fin bild om det inte var för Pernillas troschock (jag lovade ju en fin bild på henne förut, det gick ju nästan!), och det hade ju inte heller skadat om jag hade haft ögonen öppna. Bättre lycka nästa gång!
 
Till och med kontakterna var tomtelika i Bertilstorp!
 
Men kransen var finast ändå.
 
Vi kom hem igen lagom till att en bror och en mor kom hem från promenad.
 
Vi packade in mamma och andra julklappar i bilen. Och pappa bara tittade ut lite.
 
Och så åkte vi till Kyrkeröd eller Attusa eller var det nu är moster med familj bor. På väg dit träffade vi på en kusin från andra släkthalvan vid en busshållplats, min kära gamla klasskompis Fanny.
 
God jul sa Donna (rätta mig om detta är en annan hund).
 
Kurt var mer skeptisk.
 
Och Pricken ville ha hundmat.
 
För en sekund trodde jag att min Daniel var på tv.
 
Moster bjöd på fika. Jag hittade en bild på henne från julen då hon var 17 år. Lite lik Åsa 34 år.
 
Sen åkte vi hem igen och jag har mest umgåtts med min blogg. (Skyll mig själv!)
 
Fast lite snäll hade jag varit för jag fick julklappar!
 
Och rischoklad!
 
Jag gav bort lite julklappar också. Bland annat dessa gula vinylkameror till Elin från Made by Leena.
 
Bland annat fick jag kattvantar av kusinerna Filippa och Elof (pefekta!) och torgvantar stickade av Elin (perfekta!).
 
Jag fick böcker.
 
Och jag fick en liten Henry (när jag jobbade som städerska hade jag ofta en större Henry som sällskap) och kusin Pernilla gav mig magneter med mina egna bilder!
 
Det var lite av det jag fick, och mycket av denna julafton. Tack för att ni öppnat mina luckor och förlåt att det blev lite dumt på slutet. Nu ska jag snart lägga mig för i morgon ska jag fira lite igen. En fortsatt god jul önskar jag er!

Kommentarer
Postat av: Kusinvitamin

God Jul Kusinen!

Tack för denna adventskalendern!
(Ser redan framemot nästa års)
Tack för den passande julstjärnan ;) Men jag gjorde iallafal inte en "Britney"- Jag HADE iallafal trosor!
Kunde du gissa vad som fanns i paketet? (Minns att du använde en av bilderna, den med kanalen, i lucka i år? Då jag skrev att jag särskilt gillade den bilden..? Nu vet du!)
"Jula" vidare nu, det ska jag!

Svar: Jag är glad att du gillade min kalender fast den blev lite knasig :) Får försöka komma på något bra till nästa år.Ja, det var ju skönt du hade trosor, och dessutom matchade ju även de din övriga outfit :P
Nej, jag kunde inte gissa vad det var i paketet, det var klurigt. Men logiskt när det var öppnat. Det var ju lämpligt att jag använt en av magneterna i kalendern, det tänkte jag inte på faktiskt :)
Åsa

2015-12-25 @ 10:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0