Åsa assar: Förra veckans instagram

När jag gick hem från praktiken förra måndagen kändes det att det hade vänt, det blir ljusare och ljusare (fast det oftast är grått ändå).
 
Jag tyckte att jag skulle se lite mer respektabel ut om fingrarna på praktiken + tänkte att nagellacksflagor nog är ett bra ställe för tuberkulos och MRSA att fastna på, så jag åtgärdade med rosa glitter.

 

Throwback Thursday till när jag var tio år och hade uppenbar stil + inte slutade dra upp byxorna bara för att det tog emot (som jag fick en så fin kommentar om). Fotografen är antingen pappa eller min då 3-åriga bror.
 
Det blev fredag och jag fick glasögonkomplimanger från två sekreterare.
 
Fredagen spenderades så här, läsande i soffan.
 
På lördagen råkade jag gå på stan och shoppa mig glad. (Vadå? Köpstopp?)
 
Bland annat detta pastelliga fina köpte jag. Det blev även presenter till två små pojkar och en moster.
 
Tulpaner köpte jag också för en peng som mamma överfört i alla hjärtans dag-present. Hur snällt? <3
 
På stan såg jag dessa också, som jag lätt hade kunnat köpt. Mest den vänstra önskar jag mig.
 
Jag lagade mat på alla hjärtans dag och upptäckte att köttet var hjärtformat.
 
Sen åt jag godaste chokladet som efterrätt.
 
På söndagen var jag på dåligt humör, men lyckades i alla fall komma ut på en 4 km promenad.
 
Sen avslutade jag veckan ännu sämre när jag för minst andra eller tredje gången lyckades bryta av knopparna på den orkidé som jag ännu inte fått reda på blomfärg på. (Fast sen fick jag lite sms från PetraPepp och blev gladare innan jag somnade.)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0