Åsa assar: Förra veckans instagram

Även förra veckans fanns det en måndag. Jag började den bland annat med soygurt.
 
Magen och benet var idiot och det enda som gjorde mig glad var att smörja läpparna.
 
Fast sen blev det bättre. Riktigt bra faktiskt.
 
Fast sen blev det sämre igen. Men det började bli ljusare och ljusare om kvällarna, och jag förlängde promenaden hem för lite fler steg och mer ljus.
 
Jag fortsatte med att förlänga promenaden hem. Och på praktiken lekte jag ersättare för en sjuk, en vabare och en lovfirare, vilket gick över förväntan.
 
Jag målade naglarna.
 
Det blev torsdag och jag tvingade tillbaks alla till då jag var 12 år.
 
I fredags var det full rulle på praktiken. Dessutom lyckades jag försova mig - i två timmar. Vilket innebar att jag fick åtta timmars sömn. Försovningar är lite småbra ibland. (Jag kom inte så väldigt mycket för sent.)
 
Jag råkade börja lördagen klockan 8 (det som syns är lampor, ingen sol i lördags). Plastade av den här och konstaterade att de fyra rader jag skrivit i min mobil innan jag somnade kvällen innan inte passade in i temat för nästa novelltävling.
 
 Jag hade en finfin plan för lördagen, men jag har en tendens att skriva planer för normala människor i stället för för mig själv. Så allt jag hann var att virra runt på stan och virra runt på Maxi. Lite gott kom ur det, men inte helt och hållet.
 
Den 21 februari 1922 föddes min mormor Anny, och jag firade hennes traditionsenligt. Mormor hade reumatism men målade ändå fina tavlor och skrev ner sitt livs historia för hand (som jag renskrev efter hennes död).
 
När jag och övriga barnbarn fick choklad hos mormor så var det små rutor. Det här slottet är ett himla hittepå.
 
På söndagen var det sol! Men jag skulle på kalas och hann tyvärr inte vara ute i många minuter.
 
Hemma i Brösarp var mitt gamla rum omtapetserat, men min fina mamma hade sparat en bit av gamla tapeten och ramat in så här fint.
 
På kvällen kom jag hem från kalaset (det blir ett eget inlägg om det om någon dag) och kände mig nöjd - magen verkade gilla kakor och hela fadderullan (och på måndagen (i går alltså) mådde jag skit och ångrade alla goda kakor. Eller vad det nu är jag borde ångra. Det berättar ju inte magen). Jag avslutade veckan med lite chokladhavremjölk (den funkade).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0