Åsa assar: Katter/ Inga katter/ Diverse

I går flyttade Pippi hem till sig igen.
 
Och Nethifa också.
 
Även efter denna kattvaktsomgång fortsätter jag hävda att jag gör mig rätt bra som kattvakt, men jag vill inte ha djur boende hos mig konstant. Jag tycker för mycket om att äta utan att någon glor på mig eller sova utan att bli väckt (även om det mysigt att bli väckt av katter på vissa sätt, men otroligt stressande att bli väckt på andra kattsätt) eller ha rent omkring mig.
 
Jag tycker också för mycket om hela växter.
 
Och hela soffor. Här täckt eftersom katterna annars klöste i den. Den är tyvärr trasigare nu än för tre veckor sedan.
 
Och så är jag väldigt förtjust i min regnbågsmatta som jag snart ska plocka fram igen. Nethifa är lite för förjust i att klösa i mattor plus att denna svartvita är hennes favoritleksak hos mig (det verkar bo cirka 100 möss under den).
 
Fast det finns en hel del med katterna som jag kommer sakna också. Exempelvis se bilden.
 
Den här dagen skulle då ägnas åt att först städa ut katter och julen och sen plugga. Men ja, eftersom katterna inte är här så vaknade jag inte helt enkelt. Och när jag vaknade hade jag fått ett sms från Björn som undrade om jag ville följa med honom på stan.
 
Så det gjorde jag. Han gav mig födelsedagsförslag till min bror plus lite hopp om mänskligheten (pga tycker många andra beter sig lite tvivelaktigt).
 
Sen tog jag en liten promenad och kom hem genomfrusen. Kanske för att dragkedjan i mina anda skor gått i sönder och jag använder de här. De får mig att känna mig som en 15-årig clown, version frusen. Fast hallå! Solen sken i dag! Dessutom köpte jag tulpaner på torget. Allt är bra.
 
Men ändå, pga kylan har jag mest suttit under filt och inte alls städat (vilket är korkat för det hade gjort mig varm). Men i alla fall sökt ett jobb. Det är ju trots allt inte så långt tills jag är färdigutbildad nämligen.
 
Och så tittade mamma förbi, och hon är också god, så jag fick mer mänskligt hopp.
 
Men jag har inte så stort hopp om mig själv (diss):
1) Har inte diskat
2) Jag har inte städat
3) Jag har inte pluggat
4) Jag vet inte vad jag ska äta i kväll
5) Jag kommer inte hinna punkt 1-3 eftersom;
     a) Det är snart Liv Strömquist tänker på dig! på tv
     b) Sen är det P3-guldgalan.
 
Men jag har rotfrukschips. Och som sagt tulpaner. Allt är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0