Åsa assar: Några nyårsförhoppningar och ett nyårslöfte

Nu är tanken att jag ska blogga om förhoppningar inför detta nya år. Jag är på dåligt humör och får helt enkelt fejka lite.

Jag börjar med att kolla på förra årets nyårsförhoppningar (som är alldeles för babbliga).


Jag ska ta hand om min stackars kropp, och mitt huvud. Träna och promenera.

Anledning till att jag skrev "träna" var för att jag tyckte det var dags att göra om kilona jag gått upp till muskler. Alltså. Varför inte bara vara lite nöjd? Nej, men jag är ju inte nöjd nu heller så varför skulle jag vara nöjd? Jag tror inte träning hade varit en god idé men jag har i alla fall promenerat en hel hel.
 
Jag ska anstränga mig lite mer, inte vänta så mycket, lägga mindre tid på trams.
 
Jag tror jag menar "sluta slurfa" (slurfa = slösurfa/slukhålssurfa). Det har inte gått så bra.
 
Jag ska lägga mig tidigare.
 
Det har jag förmodligen inte gjort.
 
Jag ska vara i fas med skolan.
 
Det har jag nog inte varit riktigt, men det kunde varit värre. Jag ligger i alla fall inte efter nu inför sista terminen.
 
Jag ska skriva mer, helst delta i Skrivas stora novelltävling.
 
Har jag skrivit något? (Jo, just det, jag klämde in en novell i en skoluppgift faktiskt.) Hur som helst så var jag med i en av Skrivas mindre novelltävlingar - och kom tvåa! Fast jag var med med en gammal novell. Samma med den stora novelltävlingen, jag skickade in en gammal novell (och vann ingenting).

Jag ska inte ligga så här långt efter med bloggen igen.
 
Jag har ju faktiskt varit ifatt ett tag nu, delvis för att jag inte har så mycket att assa när skolan håller på som värst, men jag är ändå nöjd med detta.
 
Året i stort

Hur har mitt år varit då? Jag tänker inte göra en sån där lång sammanfattning som många andra har gjort, men kanske gör jag en bildsammanfattning om jag får lite extra energi. Året har bestått av skola, magproblem, två trevliga praktikperioder, ett fint sommarjobb och sen den här rätt så spännande hösten som har bestått av något som jag inte har assat pga lite för privat. Bra och utvecklande för mig dock. Ett år med en del ljusglimtar och små steg framåt, men också mycket som har försökt dra ner mig.
 
 
2015 års nyårsförhoppningar
 
  • Jag ska får ordning på min mage. (Kanske klassas detta som ett löfte men jag fegar ur och skriver det här.)
  • Jag ska gå upp i vikt. (Ja, det är viktigast att man är nöjd med kroppen och inte vad vikten säger (och inte att facebook säger att riktiga kvinnor har kurvor, mvh fejkkvinna), men jag vägde mig på nyårsafton på en våg som skulle mäta det mesta. Min fettprocent är för låg och mitt bmi visar på undervikt och jag väger mindre än jag gjort på åtminstone 15 år. Så ja, jag SKA gå upp i vikt.)
  • Jag ska slurfa mycket mindre.
  • Jag ska ta en promenad om dagen.
  • Jag ska vara i fas med skola och blogg.
  • Jag ska lägga mig tidigare och läsa mer.
  • Jag ska skriva minst en novell.
Jag har ett nyårslöfte också, som hänger ihop med en av punkterna ovan:
  • Jag ska äta mer.
 
I april, när jag fortfarande hade armmuskler och lite mer kött på benen. Och vägde 7-8 kilo mer än nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0