Åsa assar: Förra veckans instagram

Inledde förra veckan med att få huvudvärk. En huvudvärk som följde med mig till tisdagen, tillsammans med en dröm om döden, Astrid Lindgren och ödsliga landskap.
 
Snart lades idiotmage till huvudvärken, så det var bara till att sjukanmäla, öppna fönstret för att släppa in våren och lägga mig igen. Min kropp sa högt och tydligt att den behövde en vilodag. Bara det att förmodligen behöver den ett vilohalvår. Ibland är det riktigt bra, ibland är det riktigt dåligt. Jag hade kunnat nöja mig med halvbra och riktigt bra.
 
Efter några timmar i sängen rättade det till sig lite och jag kunde gå ut och köpa mat och tulpaner, det förtjänade jag.
 
Som jag har det.
 
Det blev onsdag och jag var tillbaka på praktiken. Försökte lyssna på min kropp, men det är något oklart vad den försöker säga. För övrigt bestämde jag mig denna dag för följande:
-att gömma min att göra-lista (kan hända att jag inte gjorde det)
-att köpa mig en ny klänning när jag får fast tjänst
-att tills vidare vara nöjd över att ha fixat sommarjobb
 
Jag körde en Throwback Thursday till för två år sedan då jag hade bra hår och inte slls så bra hy som det ser ut. Linser hade jag också, tänka sig.
 
Det var alltså torsdag och jag la mig alldeles för sent.
 
Jag inledde helgen med att bli kallad till anställningsintervju. Jag var nöjd. Får hoppas det går bra (främst fysiskt, ärligt talat).
 
Det blev lördag och jag somnade halvsittande i soffan innan jag ens hade hunnit dammsuga. (Nej, jag hade inte slängt min äldre bukett).
 
Sen skärpte jag till mig och det bästa jag gjorde på lördagen var att köpa krögarpytt och äta den och att ta tag i en viktig sak på att göra-listan. Det sämsta jag gjorde var att ha en idiot till mage.
 
Jag fick fint sms i Melodifestivalen. (Ni minns väl denna assning?)
 
Det blev söndag och internationella kvinnodagen, en dag som förmodligen aldrig kommer sluta behöva finnas. Om 85 år jämställd lön för att nämna en sak. Dra något gammalt över dig.
 
Första delen av denna väldigt fina vårdag (varmast i Kristianstad med 16 °C) spenderade jag med två trevliga män, i två omgångar. Jag säger då det, på internationella kvinnodagen och allt. Vi var mest ute och kameran var med, lite ringrostigt kändes det allt. Separat assning kommer så småningom.
 
Avslutade dock den sociala tiden med att få extremt idiotisk mage och var tvungen att skynda hem. Tio minuters promenad känns som en evighet när man mår dåligt. För övrigt behöver jag putsa silver och en mat- och sovklocka (och Skalmans kompromisslöshet så jag verkligen lyder den). Resten av söndagen spenderades av soffan, det var skönt när magen väl hade skärpt sig lite igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0